שנאה

למה הבן שונא את אמא שלו ומה לעשות?

למה הבן שונא את אמא שלו ומה לעשות?
תוֹכֶן
  1. סיבות אפשריות
  2. איך לבנות מערכות יחסים?
  3. עצה של פסיכולוג

מערכת היחסים בין בני אותה משפחה מלאה בתעלומות. במבט ראשון נראה שבין אנשים מאוד קרובים הקשר צריך להיות פשוט מושלם. עם זאת, זה לא תמיד המצב. לפעמים השנאה עושה התאמות למערכת היחסים. למה זה קורה? חייבות להיות לכך סיבות טובות מאוד.

סיבות אפשריות

הפסיכולוגיה אומרת: שנאה היא תחושה הרסנית. זה קורה כאשר אדם אחד עשה משהו רע לאחר. זה הופך פוגעני במיוחד כשבן נראה עוין לאמו שלו. במקרה זה, האישה מכרסמת בפחד מבדידות. ואז במוחה ישנה חשיבה מחודשת על המצב. כתוצאה מכך, הסיבות שעלולות להוביל להשלכות כאלה מתבררות. אז אתה צריך להתמודד עם האמת ולזכור את הרגעים שגרמו להתפתחות השנאה. הבה נשקול את הנושא הזה ביתר פירוט.

הבן שלך היה פעם צעיר. הוא פנה אליך וניסה לדבר על הבעיות שלו. בזמן הזה, התלהבת רק מהעבודה שלך, אז בכל פעם דחקת אותו. כשהבן שלך התבגר, הוא הפסיק להזדקק לטיפול שלך. אף על פי כן, הגישה האדישה שלך תישאר לנצח בזיכרונו.

נזפת בפומבי בבנך על עבירות שונות שהוא אפילו לא ביצע. לפיכך, ניסית להוכיח לאחרים שאתה קפדן עם ילדך. אי אפשר להתייחס ככה לילדים.

עליך להגן על ילדך, ולא להכפיף אותו למלקות למען זרים.

עם תחילת גיל ההתבגרות, ילדים הופכים לרגישים ביותר לגילויי חיים שליליים שונים. אם בן מתבגר חווה קשיים בתקשורת עם בני גילו, ולא שמתם לב לעובדה זו, אז עם הזמן הוא יפסיק לתפוס אותך כאדם אהוב. הבן יתחיל לשנוא את האם רק בגלל שלא מצא תמיכה.

איך לבנות מערכות יחסים?

אין תשובה אחת לשאלה זו. את אמא, אז את חייבת למצוא באופן אינסטינקטיבי גישה לבנך הבוגר בעצמך. עם זאת, ישנן הנחיות כלליות שיעזרו.

  • קודם כל, הסר את האגואיזם ההורי מהתודעה שלך. אתה חייב להבין שהבן שלך כבר גדל. הוא יכול לקבל את ההחלטות שלו, והוא יכול גם להסתדר בלי עזרתך.
  • אם הבן שלך לא רוצה לתקשר איתך, אז השאר אותו לבד לזמן מסוים. תן לו להרגיש חופש מוחלט מנוכחותך.
  • זכור שאתה לא יכול להיות חמוד. לכן, אל תדרוש תשומת לב לעצמך, אלא פשוט חכה. אל תטיל אפילו ספק בכך שעם הזמן, גם אתה וגם הוא תגיעו להבנה שאתם אנשים קרובים.
  • אתה צריך לשלם על טעויות. תן לבידוד לטווח קצר שלך מהבן שלך להיות עונש. יחד עם זאת, זה יוביל בהכרח לתיקון המצב. עם הזמן הכל יסתדר לך. אל תטיל בזה אפילו ספק.

עצה של פסיכולוג

את אמא ואת צריכה להיות חכמה יותר. לכן, אם אתה רוצה לשפר את היחסים עם בנך, המשך בזהירות. אל תפעיל עליו לחץ. ואז אתה יכול להסתמך על הנקודות הבאות.

  • הוד בטעויות העבר שלך כדי להימנע מלחזור עליהן. אם אתה מבין שבמקרים מסוימים הלכת רחוק מדי, אז אל תעשה זאת שוב.
  • אם אתה מרגיש שפגעת בבן שלך קשות על ידי פעולותיך המושלמות תמיד, בקש ממנו סליחה.
  • שים את עצמך תמיד בנעליו של בנך... לפני שאתה עושה משהו, חשוב על ההשלכות.
  • לפני שאתה מייעץ בחום לבן שלך, חשוב גם על ההשלכות השליליות. תנו לבן שלכם לקבל החלטה כזו או אחרת בעצמו, ואתם תומכים בו בכך ומדריכים אותו בעדינות לכיוון הנכון.
  • דבר עם הבן שלך בשוויון. תן לו לדעת שאתה מתייחס אליו כאל מבוגר.
  • אם נוצר מצב של קונפליקט, נסה לא להטיל דופי בבנך. פשוט תשתוק. אפשרו לשניכם להירגע, ואז המשיכו את הדיאלוג בסביבה שלווה.
  • אם צד שלישי אשם בסכסוך שלך, למשל, בן זוג של בן, אז אל תכריח אותו לבחור בינך לבין אשתך. זכור שהכוח נמצא בצד שלך. יכולות להיות הרבה נשים, אבל רק אמא אחת. לכן, אל תדאג יותר מדי לגבי אישה שאינה ראויה לבנך.
65 תגובות
אסקניה 29.11.2020 23:58

תודה על המאמר! הבן שלי לא עובד, שותה קצת ומבלה באף אחד לא יודע איפה. אולי הוא גונב קצת מבעלי וממני, או אולי הוא סוחר עם חברים איפשהו. אני מנסה להיות חכם יותר, אני מודה בטעויות שלי: למה נזפתי בו על שאיחר לבית הספר, על גסות רוח ולא עשה שיעורי בית. עכשיו אני לא נוזף בו ואפילו מתנצל, גם כשהוא זוחל הביתה שיכור. אני שם את עצמי במקומו ומבינה את ההשלכות. הרי כשבעלי ואני נמות, לבן שלנו לא יהיה ממה לחיות, והוא ייכנס לכלא או ימות בניסיון לקחת כסף ממישהו. לכן אנחנו חוסכים כסף מהפנסיה שלנו כדי שהוא יחיה יותר. אני אף פעם לא מאשים אותו. הוא תמיד צועק עליי - ואז אני פשוט מפסיק לדבר. אני מחכה שהוא יירגע. אבל אחרי שקראתי את המאמר שלך, הבנתי שיש עוד הרבה הפתעות שעוד לא חשבתי עליהן. עכשיו אחכה לאישה חסרת בית, שבגללה גם אני אדאג, אבל לא צריך, כי אני אמא, הכוח בצד שלי, והבן שלי בליבו אוהב אותי יותר. תודה לך מחבר!

נטשה ↩ אסקניה 14.05.2021 17:59

רק לעניין! סוּפֶּר!

האורח ↩ אסקניה 17.10.2021 00:36

אקסניה, קראתי את תגובתך וחשבתי שאתה "טרול" פסיכולוג. אהבתי במיוחד את ההומלסית ואת העובדה שאתה חוסך כסף לבן שלך. אתה צריך לחשוב על זה! תקשיבו פחות ל"תת-פסיכולוגים" כאלה שאמא שלהם אשמה בכל. אתה לא צריך להאשים את עצמך בהכל. גם אנחנו בני אדם ואנחנו עושים טעויות. אנחנו עובדים הרבה, לא תמיד יש מספיק זמן ואנרגיה לילד, ופסיכולוגים מאשימים אותנו בכך. אבל אנחנו לא רובוטים. הילדים שלנו גדלים ומסוגלים להסיק את המסקנות הנכונות בעצמם.אבל בגלל אנוכיות ובגלל שהם מקשיבים לפסיכולוגים כאלה, הם מתחילים לראות את עצמם צודקים בכל דבר ומאשימים את האם בכל הצרות.

אירינה ↩ אורח 02.11.2021 12:48

אני מסכים איתך לחלוטין !!!

לריסה 20.02.2021 08:52

לפעמים היא נזפה בבנה על שחזר הביתה מבית הספר מלוכלך או מאוחר... עכשיו כשהוא גדל, יש לו הכל: עבודה, השכלה, דיור. והוא עדיין שונא אותי. בגלל שאני חי יותר טוב ממנו, הבית שלי גבוה משלו, ואני במצב כלכלי טוב יותר. אז אני בן 55, והוא עדיין בן 36, והוא מוכן לקבור אותי בחיים. האם אתה מבין? אני לא חינכתי אותו ככה, רציתי שהוא יהפוך לחביב והגון, ויגדל כאגואיסט רשע ומקנא. הגעתי למסקנה, כנראה שאם הם היו מתת-תזונה, חיים מהיד לפה, כמו ילדים בפנסיון, הם היו אוהבים את ההורים שלהם כמוהם. כנראה, הוא היה גדל אחרת, אוהב אותי. אני לא מבין את כל הפילוסופיה הזו של גידול ילדים.

אנה ↩ לריסה 20.02.2021 14:58

לריסה, אני מזדהה איתך. אני לא יודע איפה בדיוק עשית טעויות בגידול בנך, אבל אני רוצה לתקן אותך לגבי פנימייה וילדי בית יתומים. אין צורך לעשות אידיאליזציה! אולי יש ביניהם כאלה שאוהבים את הוריהם, אבל מקרים כאלה נדירים. מכר שלי לקח ילד מבית יתומים כתלמיד בית ספר. כמה היא דאגה לו והוקירה אותו! והוא גדל כאגואיסט ושיכור, שונא אותה, מצפה רק לירושה מאמו.

לנה ↩ אנה 08.07.2021 13:22

בנוסף לחינוך, גם גנים, אופי, סביבה וכו' משחקים תפקיד.

די ↩ לריסה 27.02.2021 12:07

סליחה, אבל אם מערכת יחסים כל כך לא בריאה, אז האמא אשמה.

מאשה ↩ די 28.03.2021 11:05

תסלחו לי גם, אבל כל אמא נורמלית מוכנה לוותר ולעשות הכל כדי שהילד שלה ירגיש טוב. בן בוגר הוא מבוגר, לא ילד! רק אנוכיות ואהבה עצמית הם הנגע של החברה המודרנית, ולכן אין אהבה קרובה.

האורח ↩ מאשה 31.08.2021 01:34

כן, ככה זה!

אירינה ↩ מאשה 02.11.2021 12:52

ימין!!!

לנה ↩ די 08.07.2021 13:23

כמובן, רק ההורים יכולים להיות אשמים, הילדים עצמם לעולם לא!

צרעה ↩ לנה 17.10.2021 00:02

אני מסכים איתך, לנה, במאה אחוז. גידלתי את הבן שלי לבד והטלתי עליו את כל חיי. בזכותי הוא קיבל השכלה בתשלום (תחילה בקולג', ואחר כך באוניברסיטה), דירה הגונה, מכונית. תמיד עזרתי לו כלכלית. עלות החתונה נשאה עליי לחלוטין. כמובן שכנראה היו טעויות בחינוך... אבל מי לא? הבן שלי גדל כפוי טובה ומאשים אותי בכל הכישלונות שלו. הוא בן 36 והוא אמר לי שהוא לא חייב לי כלום למרות שבגדול הוא לא הרוויח כלום בחייו. עכשיו הוא ישב על צווארה של אשתו, עזב את עבודתו, הרגיש שהוא יכול לחיות עכשיו בלי עזרתי ונטש אותי לחלוטין. תודה לאל, אני לא תלוי בו כלכלית וחיה בנפרד. עכשיו אני בבית חולים קוביד, והוא התקשר אלי פעם אחת ובירך אותי בשמחה על האירוע הזה. אני ממש לא מסכים עם פסיכולוגים, שרואים את כל הסיבה באמא. עכשיו אני מבין למה הבן שלי מתייחס אליי ככה. הוא שמע מספיק על "היו פסיכולוגים" כאלה ובדיוק חוזר על השטויות האלה.

טטיאנה ↩ צרעה 27.10.2021 12:37

פסיכולוגים אלו לומדים על מנת להרוס את מוסד המשפחה.

טטיאנה ↩ לריסה 10.05.2021 03:31

יש לי מצב דומה לשלך. הבן שלי בן 28, הוא שונא אותי, והפילוסופיה של פסיכולוגים לא עובדת במקרה שלי.

נטשה ↩ טטיאנה 14.05.2021 18:02

מצב דומה: הבן שלו בן 29, גם הוא שונא, הוא ניגש לאביו, 6 שנים היא לא ראתה את בנה, הוא מסרב לתקשר. היא גידלה אותה, אהבה אותה כמיטב יכולתה, האב עזב אותנו, והבן ניגש אליו.

אלכסיי ↩ נטשה 17.05.2021 12:33

אני לא יודע מה היה צריך לקרות כדי ללכת לאבי, שעזב אותו. ובמקביל, הם גידלו, אהבו... ילדים אינם טיפשים ויכולים לזהות בקלות מניפולציות, כמו שקר, הם יכולים לספוג מידע שונה, ואז להסיק מסקנות. תלונות רבות מגיעות מילדות, וחושפות אותן כבר בבגרות, כי כעת הן בדרך כלל עצמאיות ואין צורך לפחד.

אֱמוּנָה ↩ אלכסיי 09.08.2021 11:25

איזה טינה? מה יכול היה לקרות כדי לראות את האור בעוד שנים רבות?

טטיאנה ↩ אלכסיי 27.10.2021 12:42

הם יחיו לראות שיער אפור וכולם מסתובבים עם טרוניות ילדותיות. אתה צריך להתבגר!

אנסטסיה ↩ נטשה 27.05.2021 12:00

באיזה גיל הלך הבן לאביו?

אולגה ↩ נטשה 03.06.2021 11:31

זה נורא. אני מפחד מאותו הדבר. גם הבן שלי בן 29... אני משקיעה בו את כל הנשמה שלי: חינוך, דיור, הכל שם. לא ראיתי את אבי 24 שנים, הוא אף פעם לא עזר לנו אגורה, אבל הבן שלי התחיל להתעניין בו, והייתי גס רוח, מגונה, זוועה.. אין לי כוח, הבריאות שלי נחלשת מהשפלה ומדאגה לגבי הבן שלי.

גלינה ↩ אולגה 25.06.2021 19:34

אני מבין אותך, אותו מצב, רק הבן שלי בן 24. למדתי את זה, משכתי את זה לבד, מצאתי עבודה טובה. עכשיו לא אכפת לו ממני. הלב נקרע.

דריה ↩ טטיאנה 29.10.2021 09:17

אני מאמינה שאסור לנו לצפות לכלום מילדים בכלל, אבל הם לא צריכים לצפות מאיתנו לכלום. גדל, עזב את המשפחה, ואז הבעיות שלך. אני בן 33, אף פעם לא סמכתי על אף אחד, אני עובד מגיל 16. אמא מעולם לא אהבה אותי, אבל היה לי כל מה שהייתי צריך. גדלתי ילדה אסירת תודה, אני עוזרת לה כלכלית כל חודש ופעמיים בשנה שולחת אותה לנוח בחו"ל. יש לי בן (הוא בן 13), אני נותנת לו אהבה ואכפתיות, אבל הוא גדל כאגואיסט ואומר שהוא מחכה עד שאמות... אז אתה לא יודע מה עדיף - לאהוב או לא לאהוב ולשחוט. אני מצפה לילד, והוא מאחל לי מוות... אז המסקנה שלי היא לא לאהוב ילדים. להעלות את אמי לקראתי אולי היה נכון!

אירינה ↩ דריה 02.11.2021 13:22

אתה מאוד צודק! אתה עושה את הדבר הנכון כדי לטפל באמא שלך!!! הורים גדלו!!! הם נתנו כל מה שהם יכולים!!! אתם צריכים להיות ילדים אסירי תודה, לא אנוכיים למבוגרים!!! עכשיו צריך לעזור להורים, לא לגמור אותם!!! להרבה הורים קשה להיגמר מהעבודה!

מארי ↩ דריה 02.11.2021 23:17

אז התחלתי לחשוב כך. הבן שלי בן 17, הוא שונא אותנו, למרות שהוא גדל בשפע. מוריד מערכו של הכל. הוא עצמו לא רוצה כלום, הוא אומר שבגללנו יש לו דיכאון, למרות שאנחנו לא מבקשים כלום בבית. אנחנו מנסים להגשים את כל מה שהוא רוצה (כדי שהוא יגדל לא מקופח וחופשי). והנה השורה התחתונה. הוא גם רוצה שלא נהיה. אבל אני מקווה שזה ילדותי, כי רק לאחרונה הבנתי שהורים לא נבחרים ואני אסיר תודה להם. אבל חמותי שמרה על כולם דיכוי - כל הילדים אוהבים אותה, מכבדים אותה, דואגים... ואיפה הגבול?

אינה ↩ לריסה 24.05.2021 01:33

אתה צודק!

סבטלנה ↩ לריסה 10.07.2021 08:06

רק לעניין. התסריט שלי נמחק. אני לא יודע איפה עשיתי את הטעות. עצמה 20 שנה גרה עם זרים, חלמה שתהיה לי דירה! היא למדה את בנה בבית ספר מיוחד באנגלית. הוא למד ב-3 בתי ספר טכניים, נשר, ואז בבית ספר לנוער עובד וב-3 מכונים. שילמתי על אוניברסיטה אחת: הוא לא הלך לשם, אבל קיבל דיפלומה. עכשיו אני משלם עבורו משכנתא, נמאס לי מזה. אני מתחיל לבקש כסף - אתה רוצה לזרוק אותנו עם ילד קטן? אני כועסת שאני לא מכבדת, מדברת דרך שיניים קפוצות, מתעבת. קניתי לעצמי ב.מ.וו חדשה באשראי. הבעל לא רוצה שערורייה, הוא נלחם מולו. גנים כולם טובים, כל קרובי המשפחה כנים, חרוצים. מה עשיתי לא נכון? היא שלפה אותו לכל מקום, לימדה אותו, סידרה לו עבודה כדי שלא ישתכר ולא יתמכר לסמים. אני לא דואג להישאר לבד. אבל אני מודאג שיש לי בן - מפלצת! מסתבר שהחיים נחו לשווא.

פאינה ↩ סבטלנה 05.08.2021 10:54

אני מאוד מבינה אותך! כנראה שאנחנו אשמים בעובדה שאנחנו אוהבים אותם מאוד ומקריבים את עצמנו, האינסטינקט האימהי מתערב יותר מדי כדי להראות דבקות בעקרונות, אנחנו הולכים לפיהם. אנחנו לא יודעים איך לחיות את החיים שלנו, אולי צריך לגרום להם להבין שאנחנו גם אינדיבידואלים, ולא אנשי שירות. כוח וסבלנות!

טטיאנה ↩ פאינה 12.08.2021 00:35

סוף סוף קראתי את התשובה הנכונה.

גלינה ↩ טטיאנה 31.08.2021 01:40

אני די מסכים איתך!

לריסה ↩ סבטלנה 02.11.2021 09:44

לגדל ילדים זה דבר מאוד קשה. כולנו תוהים איך לחנך אותם כדי שיגדלו כבני אדם. אבל כאן אתה צריך למצוא דרך ביניים בין משמורת ועצמאות של הילד. נותנים לילד הרבה, פוגעים בעצמנו בהרבה דברים, אנחנו מאמינים שאנחנו עושים לו טוב, אבל בעצם אנחנו מרגילים אותו לחיי צרכנות כאלה.אם קשה לך, אתה צריך להראות את זה לילד מילדות, לדבר על איך אתה צריך לעבוד קשה, כמה קשה להתפרנס ולהכין אדם קטן לבגרות, כדי שאחרי שהתבגר, הוא מבין מי הוא, למה הוא חי. הגנת יתר לא תוביל לטוב. אני מכיר דוגמאות רבות לכך שהילדים האלה יושבים אז על צוואר הוריהם כל חייהם ומאשימים את הוריהם בכישלונותיהם.

סבטלנה ↩ לריסה 29.07.2021 06:50

לעצם העניין: אני גם לא מבין איך לחנך. מסתבר שלא צריך לעשות כלום בשביל הילדים: ככל שנותנים יותר מקבלים פחות. אני גם לא צריך את שלי.

מרינה 10.04.2021 09:33

אני מבינה שהאמא אשמה בהכל! אוהבת חזק - רעה, אוהבת מעט - רעה.

האורח ↩ מרינה 02.11.2021 23:21

אז הבן שלי אומר שלפני כן היה צורך להחמיר. עכשיו כבר מאוחר. הוא לא רוצה לרע, אבל גם העובדה שהוא קיבל יחס טוב מגנה. מניפולטורים ערמומיים רוצים לזרוק את כל האחריות על ההורים.

הלנה 14.04.2021 07:15

בן מבוגר שונא אותי... עכשיו אני מבין שאני אשם בכל: לא אהבתי, התייחסתי מעט לבן שלי. כילד הוא הושיט את ידו אליי, ואני דחפתי אותו. גידלתי את הבן שלי לבד, אז חשבתי יותר על העבודה. ניסיתי לפרנס כלכלית, אבל זה היה הכרחי מבחינה רוחנית... חשבתי: ככל שאתייחס לבן שלי יותר, כך הוא ילמד טוב יותר. מעולם לא הגנתי עליו בבית הספר אם המורים שלו נזפו בו. הבן סיים את בית הספר, המכון, עכשיו עובד, הפך לעצמאי. אנחנו גרים באותו בית, אבל הוא לא מתקשר איתי בכלל... ביקשתי ממנו סליחה, בכיתי, אבל הכל חסר טעם. הבן שלי שונא אותי: אני רואה את זה בעיניים שלו, אבל אני עדיין אוהב אותו. אני לא יודע איך לתקן את המצב. אני שואג לתוך הכרית שלי בלילה. אולי מישהו ייעץ מה לעשות... האם זה באמת לנצח?

אירינה ↩ אלנה 10.05.2021 13:41

אני לא זוכר שדחיתי. תמיד היה קשה לגרום לאנשים לדבר על בעיות. מלכתחילה, גם בשנות הגן, הוא חזר ואמר שזה "העסק שלו"! היא התדפקה על דלת חדרו מגיל 10, כדי לא להפר את המרחב האישי שהוא כה העריך. בבתי הקולנוע, בקולנוע, במשחקי מחשב - רק ביחד עד גיל 13. עיסויי גב ורגליים - עד 16. ובסוף אותן טענות כמוך: לא תמכו, לא נתנו עצות, דחקו וכדומה עַל. ביקשתי סליחה. אבל, כמו שאומרים, "הרכבת יצאה". את העבר אי אפשר לשנות. אני מרגיש שנאה על העור שלי. ואי אפשר לעשות כלום. אתה צריך לקבל את המצב כמו שהוא. ולחיות בלי ילדים כאנשים קרובים. גידלנו זרים ברגע שבחרנו. לאחר שהתעלמו ולא הצלחתם להרגיש, הזדהו בזמן. הם נטרו טינה בליבם שגדלה איתם. ויותר מהעבירה הזו היא רק שנאתם.

אלכסיי ↩ אירינה 17.05.2021 11:10

גיל עד 3-4 שנים: התקופה החשובה ביותר בחייו של ילד, גיל אנוכי. האם והאב צריכים להיות תמיד לצד הילד למרות הכל. כל הפחדים האלה כל כך חזקים שהם יעלו על היתרונות של שאר הגיל. בני 4 עד 8 שנים: גיל הקוגניציה. זה יוצר רעיון של העולם, יותר מכל אוסף מידע מהמשפחה וסביבתה, ויוצר את המציאות שלו, כי איזה סוג של הורים, כזה הוא הילד. אם בגיל הזה הוא יישאר לעצמו, אז הוא יספוג כל דבר רע באופן שרירותי, לא אכפת לו מה טוב ומה רע. 7 עד 12 שנים: גיל ההצטרפות לצוות. מורים הופכים לסמכות, וחברים לכיתה מכתיבים איך להיות. הכל תלוי בבית הספר ובכיתה. להורה כאן יש פחות ופחות השפעה על הילד, העיקר שבלי עריצות ושערוריות. 13 עד 17 שנים: גיל מעבר. מבחינתי, אם מדובר בבן, אז בגיל הזה כבר אי אפשר להשפיע על ההורים על הילד. הילד כבר נוצר, הזמן אבוד. נשאר רק להתפלל שיהיה לו ראש על הכתפיים, כדי שיבין הכל נכון. לכן, אתה צריך לסמוך עליו, שאולי הוא יעריך אחר כך)) אתה יכול לשים "שרשרת" אם הכל רע, ואז הוא ישבור את חייו. אם הבן לא מכבד את האם, אז עלולות להיות בעיות חמורות בחייו האישיים, אם אין אבא, כי חייבת להיות סמכות במשפחה.

אלק ↩ אלכסיי 27.09.2021 06:54

המוני שטויות.

אניה ↩ אלנה 09.08.2021 18:56

מה אתה אשם? זה שהם ניסו לגדל את בנם כאדם נורמלי? הסבים שלנו לא התעסקו יותר מדי בנושא "אני אשם". אני אשם - כשעזבתי, בגדתי. לא היה לך את זה. זה דור הפפסי. הם כל הזמן מחפשים את האשמים: הם לא נתנו את זה מספיק, הם לא אהבו את זה, הם לא נתנו לי לעזוב, אבל אני כל כך רציתי את זה כמה אתה יכול "להאשים" את אמא שלך.. .

אירינה ↩ אניה 20.08.2021 14:17

ותודה רבה על דברי התמיכה. אני באמת צריך את זה עכשיו.

יוליה 24.06.2021 20:31

אני לא הולך להאשים את עצמי שאני לא אוהב, מונע תשומת לב, לא. אבל הוא גדל, והבנתי שגידלתי אגואיסט ועצלן. חבל נורא: לא רוצה לתקשר, חולף על פני, כמו המגיפה. הוא אמר לאביו שעשה את הבחירה שלו וכך החליט... זאת למרות שהוא לא יכול היה לתקשר עם אביו כלל ועכשיו הוא לא יכול, מכיוון שהוא אדם סורר, הוא יכול להעליב במילה אחת אז שזה לא נראה קצת. אבל התברר שאני מיותר לחלוטין. הלחץ התחיל לקפוץ, זה עם ה"עובד" שלי 100/70. הבנתי שלא, מספיק. החלטתי: תן לזה לבוא אליו... לא, אז בסדר, תן לזה לעבור. החיים ישימו אותו במקומם בראש, בלב ובנשמה.

נטליה 08.07.2021 13:27

זה מפחיד למות לבד, להבין שהבן שלך שונא אותך. זה מדהים: לפעמים הם אוהבים אמהות, אלכוהוליסטים שנפלו, ואמהות טובות מוכנות להשפיל, להעליב, פשוט להפסיק ...

בן ↩ נטליה 06.08.2021 09:52

בנים אוהבים את האמהות שלהם. תוקפנות ודחייה מתרחשות כאשר אמהות מנסות לחצות את הגבול האישי, את אזור הנוחות ואת כפיית החסד.

אליונה 10.07.2021 14:44

זה בטוח, יש ילדים שגדלו בעוני, לבשו סמרטוטים והלקו אותם, ואז הם גדלים ועוזרים, דואגים. לא בכדי אומרים פסיכולוגים: אתה לא צריך לחיות למען ילדים ולהתמוסס בהם לחלוטין.

אליונה 10.07.2021 15:11

זה לא בסדר כשאומרים: את אמא, את חייבת לאהוב באהבה ללא תנאי, לסלוח על הכל, להחליק, להיות חכמה יותר. הנשים מקסימות, אנחנו לא חייבים כלום לאף אחד. גם אם אלו הילדים שלנו, למה לנו לסבול ולהשפיל את עצמנו מול האנשים שילדנו, גדלנו (חלקם אפילו בלי אבא) - זה פסול. כשהם כבר בנים, או אפילו יותר גברים, הם מחויבים לכבד את אמם. ואסור לנו להצדיק את מעשיהם בטראומות ילדות ולהתעמק בעצמנו. הם לא חושבים כשהם קוראים בשמות, לא מתקשרים, הם פוגעים, למרות שהם גברים, וכבר צריכים להיות המגינים שלנו, והם בוגדים. הדבר הכי פוגע הוא כשאבא לא משתתף בחינוך, לא עוזר בכספים, ואז הילד, כאילו כלום לא קרה עם אבא שלו, ביחסים טובים (שימו לב: הם לא פוגעים באבות), וכן אמא - להתראות... אז, יקרים, תפסיקו לסבול, חיו את חייכם, נסו למצוא משהו לעשות לנפשכם, עשו מה שלא יכולתם לעשות קודם לכן. ואל תרמה את עצמך שאתה אשם, ואולי לא התעלמת ממשהו. נתת כל מה שיכולת. זכור שגם אתה אנושי ויש לך טראומות ילדות. תהיה שמח.

קשיושה ↩ אלנה 24.07.2021 02:05

אלנה, איך כתבת הכל נכון? מגיל 5 גידלתי את בני לבד: אהבתי וריחמתי, נזפתי ולימדתי... אולי איפשהו עשיתי לו משהו לא בסדר: מלבד הלב שלנו, אין יותר עוזר ומגן בקרבת מקום. היא עשתה מה שחשבה. כן גם לי היה בן רגיל ואז בגיל 15 הוא הוחלף... אחרי הקיץ הוא התחיל לענות כמעט בגסויות ועכשיו הוא בן 16. אני כבר שנה שלמה בהלם ולהתעמק בעצמי: איפה אני טועה גידל אותו, אני רע. כולם נשבעים, כפי שהתברר, את כל חבריו. הבן שלי זוכר אותי כשאני צריך לאכול ולבקש כסף. וזהו – הלכתי לעזאזל, אני מבוגר, אל תלמד אותי... ואז הבנתי: אין גבר לידי שישים אותו במקומו ויראה איך מתייחסים שם לאישה הוא אף אחד, בגלל זה הוא כזה... אף פעם לא פגשתי אף אחד, לא גורל... אני מקווה שהוא יפגוש את מי שייתן לו עוד אהבה, והוא ילמד איך להתמודד עם אישה. חבל שלא היה את מי להראות...

אלק ↩ אלנה 27.09.2021 07:01

ברור שאין לך ילדים. כשתבינו לגמרי מהי בדידות וחוסר אונים, תבינו את החוויה של האמהות הללו.

טטיאנה ↩ אלנה 27.10.2021 12:49

קרא את הטקסט שלך לפני השינה כל ערב.מילות זהב!

קייט 15.07.2021 19:45

הבן בן 18. הוא שונא אותי. עלבונות במילים איומות, משפילות, מאיימות. אני מצטער שילדתי ​​אותו. לא הייתי צריכה להיכנס להריון למרות הכל. נגמרו חיי?

קשיושה ↩ קטיה 28.07.2021 12:31

קטיה, אותה שטות, אבל אני בת 16 וזה התחיל אחרי שסיימתי את בית הספר למוזיקה. הוא השתעמם, חיפש חברים, אבל מצא סוג של בריונים... מה שפשוט לא עשיתי: אסרתי ואיימתי במשטרה, זה הגיע למצב שהבן שלי התחיל להרפות, כי הוא נהיה גבוה יותר מאשר אותי ועכשיו הוא שולח... לברוח ממנו, כדי לא לעשות שום דבר אחר בשבילו. אני רוצה להעניש אותו בהיעלמותי כדי שאבין מה זאת אמא.

אֱמוּנָה ↩ קטיה 09.08.2021 21:21

לא הסתיים. עזוב, כי הוא חושב שאתה לא ראוי לו. הזוועה והכאב שלי נמשכים כבר 20 שנה עם הבכור, כתוצאה מכך, הצעיר התרחק ממני, וככל הנראה, לחלוטין לא מרגיש צורך לתקשר איתי ועם קרוביו. ראה דרך. אני מבין שלא תהיה תמיכה, הבנה, כבוד ואהבה. אני מחטט בחיי, במעשיי – איני אשם בפני בני. הם רוצים לתפוס הכל בשלילה, מה שאומר שהם יתפסו את זה כך. ואתה לא יכול לעשות כלום כאן. הם רוצים לסיים את הקשר. אתה לא יכול להיות חמוד.

אהבה ↩ קטיה 22.09.2021 11:33

קטיה, כמה כואבות המילים שלך. אני מרגיש את הכאב הזה שלך, את העלבון שלך. אבל אל תצטער. זכור את התקופה ההיא, הרגע שבו הרגשת חיים חדשים בעצמך - כל רגעי האושר עם בנך מרגע לידתו. תודה לאל על זה, היקום, הבן עצמו והעלבון ישככו. עכשיו הבן כבר מבוגר, הוא בעצמו בוחר איך להיות, איך למי להתייחס, למי לאהוב ולכבד. והכי חשוב, יש לו את הזכות לטעות. זו תחילת חייו. יש לו את הזכות לעשות זאת. ותמיד צריכה להיות לו הזדמנות לתקן טעויות. קח את זה נכון ופשוט תחיה. נסה לסלוח, כי החינוך שלך לא היה חף מטעויות שלך. זה אומר שגם אתה יכול לסמוך על סליחה. אבל את עדיין אמא, בוגרת יותר, מנוסה, חכמה ועדיין דוגמה. האושר נמצא בתוכנו, אנו עושים את עצמנו מאושרים או אומללים. אני מאחל לך להיות מאושר!

אולגה 15.07.2021 20:58

כל הבעיות עם ילדים מזה שאין בעל נורמלי או סתם גבר שיגן ולא ייעלב. בעלים בדרך כלל מפחיתים בערכם של נשותיהם. בנים הולכים בעקבותיהם.

אֱמוּנָה ↩ אולגה 09.08.2021 21:24

לְהַסכִּים.

אלווירה ↩ אולגה 10.09.2021 20:36

כמה שאתה צודק!

הלנה 30.07.2021 10:16

אוליה, כמה שאתה צודק!

אַבָּא 22.08.2021 06:44

רק כמה נשים מנסות להבין באמת את הבעיה. אני חושב שזה קרה בגלל העובדה שב-99% מהמקרים לא ראית בנך גבר קטן שאיתו את צריכה להתנהג בהתאם. או שבמקרים רבים לא היה לידך איש ראוי, שבנך היה לוקח ממנו דוגמה. או שלא כיבדת את הגבר שלך עד כדי כך שהבן, בראותו זאת, היה חדור בוז עמוק כלפיך כאישה. אתה לא יכול לשנות את הבן שלך. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה להתחיל לכבד את אביו, אולי אז משהו ישתנה, אבל אין ערובה.

גלינה 31.08.2021 10:01

במשפחה אחת, ילדים שונים: אחד הוא אדם עם לב גדול, הבת השנייה חסרת לב! אותו חינוך והרמוניה במשפחה. לא ברור למה זה קורה...

האורח 05.09.2021 17:33

ככלל, הילד הוא באחריותך ובחירתך. הוא לא בא לעולם הזה לא רע ולא טוב. אם הילד אינו מוערך ואינו תופס את צרכיו, מופיעות בעיות, ניכור רגשי מהאם. כל זה נובע מחוסר הרצון להבין את הילד, להקשיב לו. היה לי מקרה בפועל כשאמא העיפה את בנה מהבית והביאה שותפה לדירה אלכוהוליסטית וטפילה (כביכול הבן מנע ממנה לבנות אושר אישי). אמנם הבן עמד על אמו יותר מפעם אחת. בנו בן 29, אחרי הצבא יש לו פרסים צבאיים, ואמו העיפה אותו מהדירה. השיכור היה יקר לה יותר מהילד. המצבים בחיים שונים ולא תמיד הילדים אשמים. קודם כל, אתה צריך להסתכל על עצמך ועל המעשים שלך, כי ילדים הולכים בעקבות הדוגמה שלנו.מה שאנו נותנים לילדינו הוא מה שאנו מקבלים בתמורה. אופיו של ילד נוצר עד גיל 5, אז קשה לשנות אותו. ילדים יכבדו את הוריהם רק אם ההורים יכבדו את ילדיהם.

יוליה 06.09.2021 15:38

קראתי את התגובות... בנות, אני לא היחידה. הבן שלי בן 21. הוא לא עובד, הוא לא רצה ללמוד, הוא בקושי סיים בית ספר ואז הוא נאלץ לשלם. מגיל 9 אמא שלי ואני מגדלים אותו. לאבא לא אכפת בכלל (הם אפילו לא מתקשרים). ועכשיו אני האויב, הוא גס רוח אליי, מקלל אותי, אין רחמים כלל. היא אוהבת את החתול יותר. לא היה מה לקלקל. בגיל 14 הוא התחיל להתעניין בפסיכולוגיה ועשה לעצמו חבורה של אבחנות. ועכשיו יש דיכאון. הוא לא יכול לעבוד, אבל הוא יכול ללכת בלילה. לא חוסך כלום. כשהוא מתחרפן, הוא מרסק את הבית. יש לו חברה איתה הם ביחד כבר 5 שנים. אני משתדל לא להפריע להם, אבל בפגישה האחרונה הערתי לה. אפילו לא קיללתי, רק קראתי את מוסר ההשכל שדברים מפוזרים בחדר והכלים מלוכלכים. והילדה שלנו בת 25. עכשיו הוא בכלל לא מדבר אליי כרגיל. אני מנסה לחיות, אבל כמה זה קשה.

אירינה 12.09.2021 12:41

שלום. יש לי אותו מצב כמו רבים. הבן שלי הוא הילד השני במשפחה. מאז ילדותו הוא נמשך אלי יותר, אבל הוא תמיד ראה את אבא שלו שותה, לא היה לו אכפת ממני. גם אמא שלו נכנסה להכל, מחשיבה את עצמה מאוד חכמה ויודעה הכל על גידול ילדים. אמנם היא עצמה גידלה אגואיסט ששותה ופורש ידיים, ואפילו לא נבוך מילדים. ביקשתי מחמותי לא להתערב בחיינו, אבל היא האשימה אותי בכל (כביכול אני אשמה בהכל, הבן שלה לא שתה איתה, לקח אותה על חשבונו לים) ואמרה שהיא עדיין תהיה מעורבת בגידול ילדים (אם יהיה צורך, דרך חור המנעול יזחול דרך...). כתוצאה מכך, הבן שלי בן 12, הוא גס רוח אליי, מדבר בקול מורם. הבעל מתבונן בזה בשתיקה.

אלינור 20.10.2021 01:26

המאמר בוחן אפשרויות כאשר אמא פגעה בילדה באדישות, בחוסר זמן לבעיות הילד. ישנם הורים אחרים שעוסקים בילד מאז ילדותו, פתרו את כל הבעיות שלו, חיו חיים של בן. כתוצאה מכך, הם תמיד נשארים אשמים בכל. אשמח לשמוע המלצות של מומחים במצב זה. ברור, עלינו לעזוב ולהרחיק את עצמנו, ולחכות שהבן יבין או לא.

מילה 28.10.2021 23:49

שלום. אני רוצה לספר לך על אמא שלי. אמי בת 80, היא גידלה אותנו 4 ילדים לבד, ללא בעל (אבי נפטר מוקדם). היא עבדה כמו ארורה כדי להאכיל את משפחתה, אף אחד לא עזר. כולם קיבלו השכלה גבוהה, עבודה, לא צריכים כלום. אני יכול לבכות ולכאוב ולכאוב כשהאחים שלי מעליבים ופוגעים בה (זה נמשך כבר למעלה מ-20 שנה). אני לוקח אותה אליי, אבל הלב של אמי עדיין נמשך אליהם. לפני חודשיים היא שוחררה מבית החולים, חודש נוסף לאחר שעברה תרופות IV (היא בקושי העמידה אותה על הרגליים). ורק אתמול העליב אותה הנכד היחיד שלה, שאותו היא מאוד אוהבת. כשהיא נעלבת, אני לא רוצה לראות אף אחד מהאחים. כל המאמצים שלי להקל על חייה הנולדים מצטמצמים לאפס. אמהות, אתן לא אשמות בשום דבר!!! הילדים גדלו מזמן. אל תעזור לבנים כאלה, אל תבזבז עליהם את הכוח והעצבים שלך. תחשוב על זה, אז אולי תסלח. למד להיות קצת אנוכי.

ארינה פקידה 29.10.2021 00:25

הבן המתבגר שלי שונא אותי. הוא בן 17. הוא עוסק בגידול בעלי חיים מגיל 11. בעלי ואני עזרנו לו בזה. הוא גידל תרנגולות, ברווזים, היו שם אווזים, ארנבות ונוטריות, עיזים, כבשים וחזירים. הבעלים מקנא. "איכר" היה שמו של המורה בבית הספר. מה שישאל - השתדלתי לא לסרב. וגם בעלי עזר לו בכל דבר. ואנחנו עוזרים עכשיו. ולבני יש התנהגות מאוד תוקפנית כלפינו. זה כבר הפך למערכתי. וביחס אלי כאמא, זו זוועה. זו לא תוקפנות, אלא סוג של זדון, שנאה פשוטה. אני מפחד מי הילד שלנו הפך להיות. הבן הזה שלי, שתמיד היה שמש ועובד קשה, הוא המועדף עלינו. אני לא יודע מה לעשות. איבדתי עניין בחיים. זה מרגיז אותי.אני אפילו לא רואה סיבה להמשיך לחיות. אני מתלונן בפני בעלי על התוקפנות של הבן שלי - אני לא רואה שום עזרה או תמיכה. לא, הבעל לא נראה תוקפני, הוא אינרטי יותר. הוא לא רוצה להתאמץ שוב. ואני רק מבקשת ממנו לדבר עם הבן שלו - לברר למה הוא כל כך שונא אותי ולהסביר לו שאי אפשר עם אמא שלו. זה מגעיל אחרי הכל. הבן צועק עלי, מעליב אותי במילים האחרונות - וזה לפי סדר הדברים. הוא אפילו לא מתבייש בהתנהגותו. אני מתבייש שהבן שלי הפך למפלצת. במקביל, הוא פוגש בחורה הנושאת זרי ורדים ענקיים ויפים פעם בשבוע. עבור זרי פרחים וטיולים אלה הוא מרוויח כסף מעבודתו. אני שמח שהוא עובד קשה. אני מאוד גאה שהוא נדיב לחברה שלו. הוא אוהב אותה. אני שמח בשבילו. אבל אני לא יכול להבין איך שני אנשים הפוכים לחלוטין יכולים לחיות בגוף אחד?! יש לו אהבה לילדה. וזה נהדר. לימדתי אותו להיות לא חמדן, אני לא חמדן בעצמי. ואני שמח שהוא מביא לידי ביטוי את התכונה הזו ביחס לבחורה בצורה כל כך יפה ואצילית. הנה רק העלבונות שלו נגדי - ההאשמות חסרות בסיס, רק התקפות מאפס - כל זה מזעזע אותי. אני לא יודע מה יהיה אחר כך, אבל נראה לי שאחרי כל התקפה כזו של בני נגדי, החיים שלי התבזבזו. ואני חושב שמכיוון שהוא מגלה אהבה לאנשים אחרים, זה אומר שיש מקום לחסד בלב שלו. אבל למה יש כל כך הרבה אכזריות ושנאה כלפיי? בשביל מה? אני לא יודע אם הצלחתי לבטא את מהות המצב הכואב שלי, אבל זה כואב לי מאוד מאוד. עזרה עצה מי יכול.

מילה ↩ ארינה פקידה 01.11.2021 17:47

גם היחס לבחורה הזו ישתנה - זה עניין של זמן. אדם שאינו אוהב את אמו אינו מסוגל לאהוב באופן עקרוני (זו דעתי האישית). אם אפשר, עזוב אותו ותזוז הצידה.

אופנה

היופי

בַּיִת